Nuffnang Ad

Sunday 10 October 2010

Wanita-Wanita Masuk Bakul Angkat Sendiri

Malaysia sedia sambut wanita-wanita pertama

KUALA LUMPUR 9 Okt. - Malaysia sudah bersedia menyambut kedatangan 37 perwakilan dari seluruh dunia termasuk 16 isteri perdana menteri yang akan menyertai Sidang Kemuncak Wanita-Wanita Pertama dari Isnin hingga Rabu ini.
Penaungnya, Datin Seri Rosmah Mansor berkata, antara wanita pertama yang akan hadir termasuk dari Albania, Ghana, Estonia, Congo, Jamaica dan Sri Lanka.
Isteri Perdana Menteri berkata, persidangan yang pertama kali dianjurkan di Malaysia itu turut akan dihadiri wakil wanita pertama dan juga menteri.
"Setakat ini saya berpuas hati dengan persiapan yang dijalankan dan berharap persidangan anjuran Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat ini akan berjalan lancar," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini. Baca selanjutnya

Mereka ini adalah wanita yang masuk bakul angkat sendiri.
Itulah sebabnya mereka berusaha siang  malam untuk menduduki tempat-tempat tersebut . Mereka ini menghabiskan wang negara dan sebok  dengan  mempromosi diri .
Agak saudara siapakah penganjur program ini ? . 
Ini adalah program  pertama didunia .
Ini  tentulah  program tajaan Malaysia .
Ini  tak lain dan tak bukan dari minded pemimpin Malaysia .
Kerja cari nama sudah mula ke seantero dunia .

Kena paham betul-betul  saudara , 
Orang pertama didunia ialah  orang yang beriman dan bertakwa kepada Allah bukan isteri - isteri  orang yang menang dalam politik .

3 comments:

  1. pelik amat pelik
    boleh kah mak janda jadi wanita pertama?
    kah kah kah

    tukar tiub : http://tukartiub.blogspot.com/2010/10/ragam-mak-janda.html

    ReplyDelete
  2. Albania, Ghana, Estonia, Congo, Jamaica dan Sri Lanka.
    Kenapa tak ajak negara-negara Arab sama ?

    ReplyDelete
  3. Rosmah berkata, pihak penganjur juga masih menunggu jawapan daripada wanita pertama dari beberapa negara yang menyatakan persetujuan untuk hadir ke persidangan itu.

    "Setakat ini mereka masih tidak memberikan jadual ketibaan, tetapi kita berharap akan dimaklumkan secepat mungkin," katanya.

    Entahkan mereka-mereka itu masih berfikir lagi samaada untuk menyerta atau tidak .
    Wahai wanita malaysia berfikirlah kearah perkara yang lebih penting bukan bermain-main dan menghabiskan wang rakyat . Banyak lagi rakyat yang masih melarat .

    ReplyDelete

Apa Pendapat Anda ?