Nuffnang Ad

Monday 24 January 2011

Kelakuaan Seperti Kanak - Kanak Berebut Untuk Jadi Hero Di Sekolah

Sidang khas hanya gimik politik PKR
LABIS 23 Jan. - Tindakan kerajaan Selangor yang kononnya mahu memberi semula kuasa kepada Sultan Selangor melalui sidang tergempar Dewan Undangan Negeri (DUN) dilihat tidak lebih daripada gimik politik semata-mata dan hanya untuk mengaburi mata rakyat. 
KUALA LUMPUR 23 Jan. - Terserah kepada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah sama ada mahu hadir atau tidak ke persidangan tergempar Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor esok. 
KUALA LUMPUR 23 Jan. - Pindaan Undang-Undang Tubuh Negeri Selangor 1959 jika diluluskan dan diguna pakai akan menjadikan Sultan Selangor sebagai rubber stamp atau tukang cop sahaja dalam pelantikan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK), pegawai kewangan dan Penasihat Undang-Undang negeri. 
SHAH ALAM 23 Jan. - Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pelabuhan Klang, Badrul Hisham Abdullah tetap dengan keputusannya untuk hadir pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) esok 
Untuk membaca tek penuh sila klik : disini





وَمَا أُمِرُوا إِلَّا لِيَعْبُدُوا اللَّهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ حُنَفَاءَ وَيُقِيمُوا الصَّلَاةَ
 وَيُؤْتُوا الزَّكَاةَ ۚ وَذَ‌ٰلِكَ دِينُ الْقَيِّمَةِ
 إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَـٰئِكَ هُمْ خَيْرُ الْبَرِيَّةِ
Maksudnya : 
Pada hal mereka tidak diperintahkan melainkan supaya menyembah Allah dengan mengikhlaskan ibadat kepadaNya, lagi tetap teguh di atas tauhid dan supaya mereka mendirikan sembahyang serta memberi zakat dan yang demikian itulah agama yang benar.  Al - Bayyinah 5
Sesungguhnya orang-orang yang beriman dan beramal soleh, mereka itulah sebaik-baik makhluk. Al - Bayyinah 7
Apakah yang mereka  cari sebenarnya  merupakan satu agenda tersembunyi yang mereka sendiri sahaja yang  tahu . Bagi saya inilah yang dikatakan politik yang berkepentingan diri  .
Mari kita  lihat fenomena ini  sepeti seorang guru melihat   sikap  sekumpulan murid - murid sekolah rendah  bergaduh sesama sendiri diatas sebuah padang permainan atau didalam bilik darjah  . Bila guru soal kenapa bergaduh ?  . Masing - masing membela diri   , padahal  hujah pembelaan  langsung  tidak masuk akal .
Mereka dihantar kesekolah untuk belajar mencari ilmu , belajar untuk jadi manusia yang berguna kepada diri sendiri dan orang lain . Tetapi mereka datang kesekolah bukan untuk tujuan itu . 
Manusia dicipta  Tuhannya  ( Allah ) dan dihantar kedunia ini adalah sama juga dengan ibu bapa menghantar anaknya kesekolah untuk belajar serta melaksanakan perintah suruhan dan laranganNya .
Dalam hal ini kelakuan dan sikap ahli politik dewasa ini adalah tidak ubah seperti murid sekolah tadi dengan gurunya .
Insiden ini menunjukkan bahawa mereka ini gila untuk menjadi pemimpin sedangkan diri sendiri masih lagi tidak terpimpin .

No comments:

Post a Comment

Apa Pendapat Anda ?