Nuffnang Ad

Thursday 20 January 2011

Perbezaan Akidah Ketuhanan lah Yang Memecahkan Ummah

Program Wakaf al-Quran Angkatan Tentera Malaysia berjaya kutip RM1.36 juta

''Program ini ditunjangi dengan niat yang ikhlas dan dipadukan dengan gerak kerja yang bersungguh-sungguh untuk mengajak umat Islam menjadi umat prihatin, bersatu, mendokong serta menyokong antara satu sama lain.
''Malah, ia juga merupakan satu usaha yang dapat mengembalikan kita kepada asas Islam dalam memberikan bantuan kepada saudara kita di seluruh dunia," katanya. 
Zahid

1 comment:

  1. Penyatuan ummah didalam Islam adalah Diatas satu (1) kalimah Tauhid dan inilah sahaja satu-satunya kalimah yang mendapat keredaan Allah SWT. Misi risalah melalui Para RasulNya membawa 1 kalimah ialah Tauhid, pengabdian hanyasanya kepada Allah SWT mengembalikan kuasa mutlak buat Pemilik Langit dan Bumi Kepada Raja Pemilik Mutlak dan bahawasanya kita manusia adalah hambaNya yang kerdil, lemah lagi tiada berkuasa. Kalau semua memahami kedudukan ini mana munkin tiada penyatuan dan tiada kekuatan. Bekerja berusaha bermatalamatkan keredaan Allah SWT akan memberi kepuasan dan ketenangan jiwa, sementara keiklasan terbina dengan sendiri bukan mainan lisan untuk mendapat pujian, dan ini telah terbukti zaman gemilang generasi para sahabat yang terdiri dari berbagai kaum, bangsa dan darjat yang mendapat didikan Nabi Kesayangan Terakhir Junjungan Besar Muhammad SAW.

    ReplyDelete

Apa Pendapat Anda ?