Nuffnang Ad

Thursday 20 January 2011

Seruan Pendakwah Utama 1 Malaysia

KUALA LUMPUR 19 Jan.
 
Datuk Seri Najib Tun Razak menyeru rakyat berbilang kaum di negara ini supaya terus menghargai kepelbagaian budaya serta kepercayaan di Malaysia.

"Kebanyakan rakyat Malaysia yang beragama Hindu akan berada di Batu Caves dan kuil-kuil Hindu lain, (bagi) mengucapkan rasa syukur dan memenuhi nazar kepada tuhan Hindu, Murugan. 

Datuk Seri Najib Tun Razak menyeru rakyat berbilang kaum di negara ini supaya terus menghargai kepelbagaian budaya serta kepercayaan di Malaysia.
Perdana Menteri menambah, beliau akan berkunjung ke Batu Caves di sini esok bagi menyaksikan fenomena budaya Thaipusam yang menakjubkan, sebelum ke kuil Subramania Swami Devastanam di Sungai Petani untuk bertemu dengan para penganut Hindu di Kedah. 

2 comments:

  1. Sunnah Nabi saw mengajak manusia untuk mengesakan Allah swt . sahaja didunia ini dengan mengtakan " Tiada Tuhan Yang lain Selain Allah " , tetapi berlaku sebaliknya pula terhadap manusia - manusia yang mengaku menjadi pengikut Nabi Muhammad saw diakhir - akhir ini mengiktiraf bahawa ada tuhan lain pula selain Tuhannya .

    ReplyDelete
  2. Memadai kah dengan kita nama dari Keluarga Islam, Sembahyang, Puasa dan Berzakat, namun tindakan bercanggah. Apakah ibadah khusus yang kita buat tidak memberi kesan kepada jiwa kita apakah ianya sekadar perlaksanaan anggota fizikal semata-mata tidakkah dapat membentuk atau melembut jiwa yang bersih dan memahami makna ‘wajjah tu wajhiylil lazi fatharassma wa tiwalar’ dan sesungguhnya ‘innassala ti wanusuki wamahya yawamamti lilla hirabbil ‘alamin’

    ReplyDelete

Apa Pendapat Anda ?