Nuffnang Ad

Thursday 7 October 2010

Kebaikan dan keburukan laman web rangkaian sosial


2010/10/07
KUALA LUMPUR: Manfaat laman web rangkaian sosial popular sama ada Facebook, Friendster dan Myspace bukan hanya sekadar mengeratkan silaturahim serta bertanya khabar sedangkan keburukan ‘ditawarkan’ lebih banyak. “Facebook itu juga menyebabkan berlaku kes perceraian kerana suami atau isteri curang selepas berkenalan dengan kekasih menerusi laman web sosial itu, sekarang ada pula kejadian seorang pelajar dipukul kerana Facebook,” katanya yang dihubungi semalam.
berita punuh

3 comments:

  1. Tikam perut rakan akibat dikutuk dalam Internet
    MUAR: Mereka bersahabat baik sejak di bangku sekolah lagi, malah turut bekerja di syarikat sama sebagai jurujual sejak setahun lalu, namun angkara laman sosial facebook, dua lelaki terbabit bertikam lidah dan bergaduh hingga bertindak melampaui batas dengan seorang daripadanya ditikam di khalayak ramai, semalam.
    http://www.hmetro.com.my/myMetro/articles/TikamperutrakanakibatdikutukdalamInternet/Article

    ReplyDelete
  2. Baik dan buruk bukanlah bergantung kepada laman web dan sebagainya . Ia adalah banyak bergantung kepada kelakuan dan tabiat manusia , terutama sekali Iman dan Amal .

    ReplyDelete
  3. sikap adalah tindakan luaran sesaorang dimana ini terbina dalam pembentukan individu itu sendiri, sebagai muslim ia disebut sebagai aklaq. Ada sesetengan pendapat ulamak mengatakan bahawa aklaq dahulu daripada iman dan ini bertepatan sebuah hadith yang biasa kita dengar sabda nabi 'Aku diutuskan untuk membawa aklaq yang mulia'keadaan yang melanda ummat sekarang adalah menuntut kepada perubahan yang syumul dan total.

    ReplyDelete

Apa Pendapat Anda ?